Selülit Tedavisi İstanbul

Selülit Tedavisi

Selülit günümüzde birçok insanda karşılaşılan bir problemdir. Selülit bazı nedenlerden dolayı oluşmaktadır. Özellikle kadınlarda daha sıklıkla görülmektedir. Genelde kalçada, karında ve uyluk bölgelerinde gözükmektedir. Görüntüsü bir portakal kabuğu gibi olan selülitin tedavi şekilleri bulunmaktadır. Yağ hücrelerinin genişlemesi ile birlikte çukur gibi görüntü oluşturması ile selülitler olmaktadır. Bu problemden dolayı bacaklar veya kalçalarda pürüzlü bir görünüm ortaya çıkmaktadır. Bu da özellikle birçok kadın için rahatsız edici bir problemdir. Metabolik bir hastalık olarak görülmektedir.

1 Hafta
    Operasyon Süresi
    2 - 3 Saat
    Ameliyatlı/ Ameliyatsız
    Genel
    3 - 12 Ay
    Selülit

Nedir?

Selülit genelde kadınların büyük bir oranında görülmektedir. Fakat selülit oluşumunun nedenleri kesin ve net olarak bilinmemektedir, oluşumuna neden olabilecek bazı faktörler bulunmaktadır. Tıpta uzmanlar tarafından selülit oluşumunun derinin altındaki bağlar ile yağ tabakası arasında olan etkileşimler yüzünden olabileceği düşünülmektedir.

Selülit nedir? Selülit bir metabolik bir rahatsızlıktır. Bu metabolik rahatsızlığın oluşmasına neden olacak bazı faktörler fazla kilo verme ya da kilo alma, hormonal değişiklikler, sağlıksız beslenme alışkanlıkları, durağan bir yaşam tarzı, sigara kullanımı ve genetik faktörlerdir. Bunların dışında sıklıkla dar pantolonlar giymek ya da sürekli oturmak da selülite yol açan nedenler arasında yer almaktadır. Sağlıklı ve haraketli bir yaşam tarzına sahip olan insanlarda bile zaman zamanla selülit olabilmektedir. Bunun sebebi ise genelde vücutta biriken yağların dağınık şekilde olmasıdır. Bu yüzden birçok kadın genelde hayatlarının bir bölümünde selülit problemini yaşamıştır.

Yapılan araştırmalara göre kadınların %85’lik bir kısmında ergenliklerinden sonraki süreçlerde selülite sahip oldukları gözlenmiştir. Yaşın da selülit oluşumuna etkisi bulunmaktadır. Yaş arttıkça selülitin meydana gelmesi de artmaktadır. Bunun sebebi ise insanlar yaş aldıkça ciltleri esner ve incelir bu da selülit oluşumuna taban hazırlar. Buna ek olarak ten rengi olarak açık renkli kadınların koyu renkli kadınlara göre daha fazla selülite sahip oldukları araştırmalar ile görülmüştür. Selülit nedir? Sorusu genelde kadınları meşgul etmektedir. Fakat erkeklerde de selülit vardır, bu oran kadınlara göre çok daha az olmaktadır. Doktorlar erkeklerde selülitin kadınlara oranla az görülmesinin sebebini erkeklerde yağ tabakasının az olması ve ciltlerindeki farklılıklar nedeni ile olabileceklerini söylemişlerdir. Selülit daha çok ani kilo alımlarında ortaya çıkmaktadır. Bu da hamilelik geçiren kadınlarda selülitin olmasını sağlamaktadır.

Fiyatları

Selülit tedavileri kesin ve kalıcı çözümler sunmamaktadır. Yapılan tedaviler geçici veya var olan selülit görünümün azalması amacı ile yapılmaktadır. Selülit tedavileri selülitin derecesine göre yapılmaktadır. Bu yüzden de selülit tedavisi fiyatları değişiklik göstermektedir.

İstanbul

Selülit Tedavisi

Selülit görünümü çok rahatsızlık veren bir durum olmasından dolayı tedavi şekilleri de çeşitlilik göstermektedir. Selülit tedavisi İstanbul kliniğimizde kişinin vücudunda gerekli incelemeler yapılarak tedavi uygulanmaktadır.

Selülit Tedavisi Nasıl Yapılır?

Selülit tedavileri %100 etkili olmamaktadır. Var olan selülitlerin en aza indirgenmesi ve geçici bir süre giderilmesi ile tedaviler yapılmaktadır. Selüliti olan kişiler selülit tedavisi nasıl yapılır? Sorusunu sıklıkla düşünmektedir. Tedavi şekilleri selülitin çeşidine göre değişmektedir. İlk tedavi şekli ise lazer ve radyofrekans sistemleri ile yapılabilmektedir. Bu tedavi şekli en çok etki gösteren ve uzun vadede etkili olan bir tedavidir. Kalıcılığı 6 aya kadar sürebilmektedir. Diğer bir tedavi şekli ise lazer destekli liposuctiondır. Selülit yağ hücreleri ile ilişkili olduğu için bu yöntem selülit için etkili olmaktadır. Yağ hücrelerini yok ederek selülit görünümünü azaltır. Diğer bir yöntem ise kriyopolizdir. Bu yöntem ile yağ hücreleri dondurulur ve portakal kabuğu görünümü azaltılır. Bu tedavi şekilleri dışında kilo vermek ve retinol kremler de selülit tedavileri için kullanılmaktadır.

Selülit Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Selülit tedavisi nasıl uygulanır? Selülit tedavileri çeşitlilik göstermektedir. Bu yüzden uygulama şekilleri de farklı olmaktadır. İlk olarak lazer ve radyofrekans yöntemi tedavisi lazerle, radyofrekans teknolojileri ve doku masajları kullanılarak yapılmaktadır. Lazer destekli liposuction ise yağların parçalanması ve yok edilmesi ile yapılmaktadır. Özel bir alet ile cilt altındaki yağlar parçalanır. Kriyopoliz işlem ise hücrelerin dondurulması ile uygulanmaktadır. Diğer bir tedavi şekli ise kilo vermektir. Kilo almak vücutta yağ oranını yükselteceği için kilo verilmesi selülit için bir tedavi şeklidir. Sağlıklı bir şekilde yağdan kilo verilmesi ile birlikte selülit azalmaktadır. Retinol kremlerin ise selülit olan bölgeye düzenli uygulanması ile birlikte selülit görünümü hafiflemektedir.

Selülit Tedavisi Aşamaları

Selülit tedavisi aşamaları bulunmaktadır. Aşama aşama işlemler yapılarak bu rahatsızlıktan kurtulmak mümkündür. İlk olarak selülit oluşumunun nedenleri bulunmalıdır. Bu nedenler bazen genetik sebeplerden bazen ise kilo, sağlıksız ve hareketsiz bir yaşam ve sigara yüzünden olabilmektedir. Bu yüzden selüliti olan kişi fazla kilolu ise ilk olarak kilo vermesi sağlanmalıdır. Veya kişi sigara içiyor ise sigara kullanımını bitirilmelidir. Bunlardan sonra ise selülitin durumuna göre tedavi şekilleri uygulanmaktadır. Bu tedavilerin uygulanmasından sonra ise kişilerin hayat tarzlarına dikkat etmeleri gerekmektedir. Çünkü selülit tekrar oluşabilmektedir.

Ameliyatsız

Selülit çok ciddi bir sağlık problemi değildir. İnsan sağlığını tehdit edecek bir riski veya tehlikesi bulunmamaktadır. İnsanlarda sadece görünüm açısından bir rahatsızlık oluşturmaktadır. Bu yüzden selülit tedavisi ameliyatsız bir şekilde yapılmaktadır. Hiçbir selülit türü için ameliyat gerekmemektedir. Cerrahi bir işleme gerek kalmadan tedaviler yapılmaktadır.

Sonrası

Selülit tedavisi yapıldıktan sonra kişilerin hayat tarzına dikkat etmeleri gerekmektedir. İnsanların alacakları birtakım önlemler ile birlikte yeni selülit oluşumu engellenebilmektedir. Selülit tedavisi sonrası kişinin haraketli ve sağlıklı bir yaşam şekline sahip olması gerekir. Ani kilo alımları ve kilo verimlerinden olabildiğince kaçınılmalıdır. Hamilelikte selülit oluşumunun engellenmesi ya da en aza indirgenebilmesi için beslenme şeklinin sağlıklı olması ve yağlı yiyeceklerden kaçınılması gerekmektedir. Aynı zamanda yapılan tedaviden sonra da sigaranın bırakılması cildin kalitesini artıracak ve selüliti engelleyecektir. Dar kıyafetlerin sıklıkla tercih edilmesi selülit oluşumuna neden olacağı için nadiren o tarz kıyafetler kullanılmalıdır.