Fue Saç Ekimi

Çoğu saç ekimi teknolojisindeki en büyük ilerleme olan Foliküler Ünite Ekstraksiyonu (FUE) yöntemine dayanan birçok yeni saç ekimi yöntemi vardır. Başın arkasında bulunan yara izleri ve doğal olmayan görünümlü saç tıkaçları bu teknoloji sayesinde geride kaldı. Artık FUE yöntemi (ve birden fazla varyantı) ve DHI ekim yöntemi ile sonuçlar doğal görünüyor ve uzun ömürlü oluyor.

Saç ekimi, saç dökülmesine kalıcı bir çözüm olabilir ve minimal cerrahi müdahale ile gerçekleştirilir. Yara izi olan ya da çeşitli hastalıklar nedeni ile saçı dökülen kişiler de güvenle saç ekimi yaptırabilir. Bu işlemden hem kadınlar hem de erkekler yararlanabilir.

Fue Saç Ekimi

Foliküler Ünite Ekstraksiyonu (FUE) Saç Ekimi Operasyonu Nedir?

FUE saç ekimi, saç ekimi ameliyatının altın standardıdır. Bu yöntem 2000’ li senelerin başında geliştirildi ve 2005 yılında tanıtıldı. Bu teknik sürekli olarak geliştirilmekte ve iyileştirilmektedir. Ancak FUE’ nin temel ilkeleri bugün aynı kalmaktadır. Dünyadaki hemen hemen tüm saç ekim kliniklerinde kullanılmaktadır.

Saç ekiminde en gelişmiş teknik FUE tekniğidir.

FUE tekniği iz bırakmaz ve iyileşme süresi eski yöntemlere göre daha kısadır. FUE tekniği, tamamı lokal anestezi altındayken çeşitli farklı aletler ile yapılabilir. Teknik, Klasik FUE( mikro motorlar aracılığı ile), Robotik FUE gibi farklı isimler ile bilinmektedir. DHI tekniği ( Choi implanterler ile gerçekleştirilen FUE) ve safir FUE( Safir bıçaklar ile yapılan FUE).

Örneğin safir bıçaklar ile yapılan bir FUE saç ekimi, tek seansta çok sayıda saç kökü ekilmesine olanak sağlar. Klasik FUE ve Safir FUE arasındaki fark, aletin ucunun safir bıçaklara karşı çelik kullanmasıdır; ikincisi çok daha pürüzsüz bir malzemedir ve çok daha az yara izi ile daha hızlı iyileşme sağlar. DHI tekniği, her yönü ile doğal görünen yüksek yoğunluklu saç ekimlerinde tercih edilir.

Saç Ekiminde Ağrı Giderme Yöntemi

Anestezi uzmanlarının direkt gözetiminde verilen sedasyon kullanımı sayesinde saç ekimi öncesi lokal anestezi uygulamanız sırasında ağrı hissetmezsiniz. Bu işlemi tercih ettiğiniz zaman daha rahat ve ağrısız bir saç ekimi deneyimi yaşamanız kaçınılmazdır. Saç ekimi genellikle ağrısız bir işlem olarak düşünülse de bu yeni yöntem, tripanofobi( iğne fobisi) sorunu yaşayan hastalarımızın işlem esnasında kendilerini rahat hissetmelerine ve rahatlamalarına yardımcı olacaktır. Bu sayede şu anda minimumda olan ağrı seviyesi artık bu yeni teknoloji sayesinde tamamen ortadan kalkıyor.

Sedasyon Nedir?

Sedasyon, kontrollü sedatif ilaç uygulaması altında sakin ya da uyku hali oluşturma, kullanılan ilaç türleri ve her hastanın ihtiyacına özel olarak verilen miktar ile sedasyonun derinliğini izleme eylemidir.

Sedasyon Almak Zorunda Mıyım?

Sedasyon küçük çocuklarda bile etkili ve güvenilir ve daha önce de belirttiğimiz gibi hastaya ağrısız bir saç ekimi işlemi sağlar. Ama yine de tercih etmeyen hastalarımıza sedasyonsuz saç ekimi işlemleri sunmaya devam ediyoruz.

Saç Ekim İşlemi

Saç ekiminde kullanılan her tekniğin temel prensipleri bulunur. Bu prensipler ise;

1.Saç köklerinin toplanması

2.İnsizyon oluşturma

3.Saç köklerinin nakli

Saç Foliküllerinin Hasat Edilmesi

Bu, saç köklerinin son derece yüksek bir estetik başarı oranı ile toplanmasını sağlayan FUE’ nin bir özelliğidir. FUE yöntemi ile saç kökleri ince uçlar kullanılarak tek tek alınır. Bu şekilde foliküller minimum bozulma ile hasat edilebilir.

Her bir Foliküler ünitenin uzunluğuna bağlı olarak 0,7 mm ile 0,9 mm çapında iğnelerin kullanılması önemlidir. Foliküler ünite greftleri 3-4-5 kıl içeriyorsa 1,0 mm çapında iğneler kullanılmalıdır. Kullanılmış iğnelerin keskinliği ve her hastada tek kullanımlık olması operasyonun başarısını önemli ölçüde etkileyen unsurlardır.

Bir diğer önemli faktör ise herhangi bir foliküler hasarı önlemek için saç köklerini hassas bir şekilde çıkarmaktır. Örneğin; Saç ekimi yaptıran kişinin saçları çok kıvırcık ise, foliküler ünitelerin alınması işlemi esnasında u-greft adı verilen kavisli bir punch kullanılarak foliküler hasar riski ortadan kaldırılabilir. Tüm bu saydığımız unsurlar, ameliyattan önce doktor tarafından planı yapılan ve her hasta için özel olarak uyarlanan prosedürler olmaktadır.

Alıcı Saha Hazırlığı Nedir?

Klasik FUE tekniğinde, ekim yapılan alan içerisinde alıcı bölgenin oluşturulması için çelik bıçaklar kullanılmaktadır. Günümüz gelişen teknolojisi ile birlikte çok daha keskin ve pürüzsüz olan safir bıçaklar kullanılmaktadır. Safir bıçakların kullanılması, ekimin doğru açısını ve yönünü belirlemeyi çok daha kolay hale getirmektedir. Alıcı bölgede yarıklar yapılırken o bölgedeki mevcut saçların yönünü ve açısını takip etmek çok önemlidir.

Safir bıçakların kullanımı ile iyileşme süreci çok daha kısadır. Her hasta için saç kökü kalınlığına göre sadece bir kaç bıçak ucu yeterli olur. Bir kez daha o bıçaklar kullanılmamaktadır. Bıçaklar tek bir prosedür için yalnızca bireysel bir hastada kullanılır.

• Ekilen saçlar, tamamen sizin doğal ve sağlam saç greftlerinizden alındığı için herhangi bir hastalık ya da kaza gibi olaylar dışında dökülmez.
    • Saç ekimi, ekim yapılacak bölgenin genişliğine göre bir veya birkaç seferde yapılabilir.
    • Saç ekiminden sonra birkaç gün ağrı hissetmeniz normaldir. Doktorunuz tarafından verilen hafif ağrı kesiciler ile rahat bir süreç geçirebilirsiniz.
    • Her saçı dökülen kişi için saç ekimi uygulanamayabilir. Flora ekibinin uzman doktorları, bu konuda en doğru kararı verir.
    • Saç ekim işleminden sonra normal hayatınıza devam edebilirsiniz. Ancak pansuman süresince dışarıda olmak istemiyorsanız 3 ila 10 gün arasında dinlenmesi gerekebilir.
    • Ekilen saç greftleri bir yıl sonunda tamamen çıkmış olur.

Sıkca Sorulan Sorular

Bu işlemleri kim, nerede yapıyor?

Saç ekim işlemleri, hastane ameliyathanelerinde estetik cerrahlar tarafından lokal anestezi kullanılarak yapılan bir işlemdir.

Saç ekimi zararlı mıdır?

Saç ekim ameliyatı, uygun tıbbi cihaz panosu kullanılarak nitelikli, deneyimli cerrahlar tarafından uygun cerrahi koşullarda yapıldığında normalde güvenli bir işlemdir.

Saç ekimi öncesi nasıl bir cilt bakımı yapılması gerekir?

Hastada aktif kafa derisi durumu var ise ameliyat öncesi tedavi edilmeli, aktif akne varlığında antibiyotik kullanılmalı, aşırı kepek tedavisi yapılmalı ve potansiyel prekanseröz aktif lezyonlarında; biyopsi için örnekler toplanır ve ileri testler için patoloji laboratuvarına gönderilir.

Saç ekimi ameliyatından 1-2 hafta öncesinde peruk ya da protez saç kullanımına ara verilmelidir. Eğer saç derisine yapıştırıcı ya da yapıştırıcı ile sabitlenmiş ise durulanmalıdır. Saç jölesi ve kozmetik ürünlerinin kullanımına derhal son verilmelidir.

Kimler saç ekimi için adaydır?

Saç dökülmesi yaşayan ve yeterli donör saçı olan herkes bu işlemi yaptırabilir. FUE işlemi kısa saçtan hoşlanan, tek seansta daha fazla sayıda greft ekilmesini isteyen ve donör bölgede düz bir çizgi şeklinde iz kalmasını istemeyen hastalara önerilebilir. Daha önce FUT ya da FUE işlemi yapmış hastalarda da FUE işlemi önerilir.