Leke Tedavisi

Q Switch Lazer

Vücudumuzda özellikle yüzümüzde çeşitli sebep ve etkenlere bağlı olarak farklı tiplerde cilt lekeleri oluşabilmektedir. Normal cilt renginden daha koyu olan ve görünüşte oluşan bu lekeler hayatımızı tehdit etmese de; bazı estetik kozmetik problemlere hatta bazı kişilerin sosyal hayatını etkileyebilecek psikolojik rahatsızlıklara neden olabilirler. Bu nedenle cilt lekelerinin tedavi edilmesi gerekir.

Akne izleri için lazer tedavisi eski aknelerden kaynaklanan yara izlerinin görünümünü en aza indirmeyi amaçlar. Yüzde 95 oranında sivilcesi olan insanların bir kısmı artık yara izlerine sahiptir. Akne izleri için lazer tedavisi, yara dokusunu parçalamak için ışığı cildinizin üst katmanlarına odaklar. Aynı zamanda tedavi, yeni sağlıklı cilt hücrelerini büyümeye ve yara dokusunu değiştirmeye teşvik eder.

Bu tedavi sivilce izlerini tamamen ortadan kaldırmasa da görünümlerini azaltabilir ve neden olduğu ağrıyı en aza indirebilir. Aktif akneniz var ise daha koyu bir cilt tonunuz varsa ya da çok kırışık bir cildiniz var ise bu tedavi için iyi bir aday olmayabilirsiniz. Akne izleri için lazer tedavisinin sizin için iyi bir eylem planı olup olmadığını yalnızca bir dermatolog size söyleyebilir.

Q Switch Lazer

Lazer Leke Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Sivilce izleri için lazer tedavisi iki şekilde kullanılır. İlk olarak, lazerin ısısı cildinizin üst tabakasında oluşan lekeyi çıkarır. Yara izinin bu üst tabakası soyuldukça cildiniz daha pürüzsüz görünür ve yara izi daha az fark edilir hale gelir.

Yara dokusu parçalanırken, lazerden gelen ısı ve ışık daha yeni sağlıklı cilt hücrelerinin büyümesine katkı sağlar. Lazerin ısısı sayesinde bölgeye kan akışı sağlanır ve yaradaki kan damarları hedeflendiği için iltihaplanma azalır. Tüm bunlar, yara izlerinin daha az kabarık ve kırmızı görünmesini sağlamaya yarar. Yara izleri lazer leke tedavisi sayesinde daha küçük bir görünüme kavuşur. Aynı zamanda cildinizin iyileşmesini de destekler

Lazer Leke Tedavisinde Hangi Çeşit Lazer Kullanılır?

Akne yara izi için kullanılan bazı yaygın lazer türleri erbium yağ lazerleri, karbondioksit (CO2) lazerleri ve darbeli boya lazerleridir. Bu cihazların her biri, sahip olduğunuz yara izi türünü hedeflemek için belirli bir şekilde etki eder.

Ablatif Lazer Yenileme

Ablatif yüzey yenileme, bir erbium yağ ya da karbon dioksit CO2 lazeri kullanılır. Bu tür lazer tedavisi, yara izi olan bölgedeki cildinizin tüm üst tabakasını çıkarmayı amaçlamaktadır. Ablatif lazerden kaynaklanan kızarıklığın azalmaya başlaması 3 ya da 10 gün sürebilir.

Ablatif Olmayan Lazer Tedavisi

Akne izleri için bu tip lazer tedavisi kızılötesi lazerler kullanılır. Bu tip lazerlerden gelen ısı, kolajen üretimini teşvik etmek ve hasarlı, yaralı dokuyu değiştirmek için yeni hücre büyümesini desteklemektedir.

Fraksiyone Lazer Tedavisi

Fraksiyonel lazerler (Fraxel), cildin üst tabakasının altındaki koyu pigmentli hücreleri çıkarmak için yara izinizin altındaki dokuyu hedef alır. Boxcar ve Icepick izleri bazen bu tür lazer işlemlerine cevap verir.

Lazer Leke Tedavisinin Etkili Olduğu Alanlar

Sivilce izi için lazer leke tedavisi en fazla kullanılan tedavi yöntemlerinden biridir. Ancak tedavi, sivilce izlerinin ortaya çıkma eğiliminde olduğu diğer bölgelerde de uygulanabilir. Lazer leke tedavisinin hedef aldığı alanlar ise;

• Yüz
    • Üst gövde
    • Boyun
    • Siyah noktalar

Lazer Tedavisinin Yan Etkileri

Akne izlerini tedavi etmek için lazer tedavisi kullandığınızda bazı riskler ve yan etkiler bulunur. Bu yan etkiler ne tür lazer kullanıldığına cilt tipinize ve kaç tedavi seansına ihtiyaç olduğuna göre değişkenlik gösterir.

Tipik yan etkilerden bazıları ise şunlardır.

• Şişme
    • Kırmızılık
    • Tedavi yerinde ağrı

Lazer tedavisinden kaynaklanan ağrı genellikle bir ya da iki saat sonra geçer. Kızarıklığın azalması ise 10 gün kadar sürebilmektedir. Akne izi görünümünü azaltmak için kullanılan lazer tedavisi riskleri arasında hiperpigmantasyon ve enfeksiyon bulunur. Bu durumlar nadir ve genellikle önlenebilir olsa da tedaviye devam etmeye karar vermeden önce risk faktörleriniz hakkında doktorunuzla konuşmanız önemlidir. Akne izi için lazer tedavisi görüyorsanız ve bu tedaviden sonra irin, yoğun şişlik ya da ateş fark ederseniz hemen doktorunuzla iletişime geçmelisiniz

Q-Switch Lazer Leke Tedavisinden Ne Beklemelisiniz?

Herhangi bir kozmetik tedaviye girerken gerçekçi beklentilere sahip olmak önemlidir. Lazer leke tedavisinin sivilce izlerinizi tamamen ortadan kaldırmayacağını unutmayın. En iyi senaryoda yara izleriniz çok az fark edilir olacaktır. Ancak bunun sizin için ne kadar işe yaracağını bilmenin hiçbir yolu yoktur.

Lazer leke tedavisinden sonra ki haftalarda ve aylarda cilt bakımınız konusunda ekstra dikkatli olmanız gerekir. Cildiniz güneşin zararlarına karşı daha savunmasız olacaktır, bu nedenle evden çıkmadan önce güneş kremi sürmeniz şarttır.

Ayrıca 6 ila 8 haftalık bir periyotta güneşe maruz kalmaya neden olan bronzlaşma ya da diğer faaliyetlerden kaçınmanız gerekir. Doktorunuz, tedavinizin etkilerini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için özel bir toner ya da nemlendirici kullanmak gibi özel cilt bakımı talimatları verebilir.

Enfeksiyonu önlemek için tedavi edilen bölgeyi temiz tutmanız gerekecek ve cildinizde günlerce ya da haftalarca kızarıklık kalabilir. Ayrıca komplikasyon riski geçene kadar bir hafta ya da daha uzun süre makyaj yapmaktan kaçınmanız gerekir. Yaptığınız tedavinin sonuçları hemen görünmeyecektir. 7 ila 10 gün içinde akne izlerinizin görünümünde azalma olduğunu görmeye başlayacaksınız.

Q Switch Lazer

Leke Tedavisi Kalıcı Mıdır? Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Cilt üzerindeki renk farklılıkları ve lekeler yeterli sayıda ve uygun tedavi yöntemiyle kalıcı olarak giderilebilir. Fakat söz konusu güneş gibi dış etkenlerden kaynaklanan bir leke sorunuysa tedavinin etkili olabilmesi ve yeni lekelerin oluşmaması için güneşten korunmaya devam etmek gerekir. Lazer sonrası ciltte hassasiyet oluşması karşılaşılabilen bir durumdur. Bu nedenle tedaviyi kış aylarında tercih etmek daha sağlıklı bir sonuç sunacaktır.

Siz de cilt üzerindeki lekelerden, renk farklılıklarından ve yaşlanma belirtilerinden rahatsızlık duyuyorsanız size özel tedavi yöntemini belirlemek için Flora Klinik’in deneyimli ekibine danışabilir, Q Switch lazer hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Lazer Leke Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Lazer Akne Lekelerinde ne kadar etkilidir?

Günümüzde lazerler ve diğer ışık tedavileri akne tedavisinin en etkili yoludur. Sivilceyi yok etmek için bir lazer tedavisi seçin. Araştırmalar lazerlerin ve diğer ışık tedavilerinin akneyi azaltabileceğini gösteriyor. Size en iyi sonuçları vermek için dermatoloğunuz lazerler ve pral ya da diğer topikal ilaçların kombinasyonunu önerebilmektedir.

Hangi akne izi tedavisi seçenekleri mevcuttur?

Yara izinin tipine ve derinliğine bağlı olarak sivilce izleri için birden fazla seçenek mevcuttur. Peeling, IPL, lazer fraksiyonel CO2 ya da sadece farksiyo nel, mikro iğneleme veya MCS PRP vardır. Non-inzaziv resur fx teknolojisi nerdeyse hiç kesinti olmadan kırışıklıkları ve yara izlerini ortadan kaldırır. Üç ya da beş ameliyatsız tedaviden sonra cilt üzerinde yapılan klinik analizler kayda değer faydalar göstermektedir.

Konsültasyon sırasında tam olarak ne olur ve ne kadar sürer?

Akne konsültasyonları yaklaşık yarım saat ile bir saat arasında sürebilir. İlk tedavide sonuç alınır mı? Yoksa tekrar tedaviye gidilmeli mi? bu gibi sorunları ele almak ve bazı prosedürleri yerine getirmek için hastaya ek süreler tanınır.

Lazer leke tedavisinin yan etkileri var mı?

Lazer leke tedavisinde cilt sorunlarınız için doğru türde lazer kullanılırsa bakım sonrası yan etkiler sıfıra yakındır ve üst düzey sonuçlar elde edersiniz. Ortaya çıkacak yan etkiler hafif bir kızarıklık olacaktır. O etkilerde hafif bir makyaj ile kapatılabilir.