1. Flora Klinik
  5. Ozon Tedavisi
Ozon Tedavisi İstanbul

Ozon Tedavisi

Oksijen, oksijenli solunum yapan tüm canlılar için hayati önem taşımaktadır. Ozon tedavisi, son dönemlerde bazı hastalıkların tedavisinde sık sık kullanılmaya başlanmış ve başarılı sonuçlar elde edildiği gözlemlenmiştir. Oksijen tedavisi adı ile de bilinen ozon tedavisi, tıpta iki şekilde kullanılmaktadır. Normobarik oksijen, özellikle solunum yetmezliği problemi yaşayan ve kronik obstrüktif akciğer hastası olarak adlandırılan kişilerin tedavilerinde kullanılan oksijen tedavilerinden ilkidir. Bu tedavi yöntemlerinden ikincisi ise hiperbarik oksijen yani yüksek basınç ve yüzde yüz oksijen barındıran ortamlarda uygulanan tedavi yöntemleridir.

Normal şartlarda hava, yüzde yirmi bir gibi bir oranda oksijen barındırmaktadır. Ozon tedavisi sırasında ise yüksek basınç sağlanarak, oksijen seviyesi yüzde yüzlere kadar çıkartılmaktadır. Uygulama sırasında plazma içinde çözülen oksijen miktarının artması ile birlikte, çevre dokulara ulaşan oksijen sayısı da artış göstermektedir. Bu sayede damar hastalıklarından, deri hastalıklarına, solunum yetmezliğinden enfeksiyonlara kadar sayısız hastalık başarılı bir şekilde tedavi edilmektedir.

1 Hafta
    Operasyon Süresi
    2 - 3 Saat
    Ameliyatlı/ Ameliyatsız
    Genel
    3 - 12 Ay

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıkların Tedavisi İçin Kullanılmaktadır ?

Yenilikçi sağlık yaklaşımlarından biri olan ozon tedavisi, sayısız birçok hastalığın tedavisi için kullanılmaktadır. Birçok hastalığın tedavisi sırasında sıklıkla kullanılan ozon tedavisi, sayısız hastalığın başarılı bir şekilde tedavi edilmesine olanak sağlamaktadır. Bu hastalıklardan bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür.

- Dolaşım Bozuklukları :

Dolaşım bozuklukları, ozon sayesinde tedavi edilebilen hastalıkların başında yer almaktadır. Genellikle diyabet hastalarında karşılaşılan ayak bölgesinde karıncalanma, ağrı, uyuşma ve üşüme gibi belirtiler dolaşım bozukluğu hastalıklarının varlığını göstermektedir. Bu ve bunun gibi hastalarda görülen belirtilerin birçoğu, hiperbarik ozon tedavisi ile azaltılabilmektedir.

- Kanser :

Kanser hastalarına uygulanan temel tedavinin yanı sıra, ozon tedavisinden faydalanmak tedavilerin başarı oranının artmasını sağlamaktadır. Ozon tedavisi, bağışıklık sisteminin güç kazanmasını ve kanser ile savaşan hücrelerin salınımının artmasını sağlaması nedeniyle, vücudun direnç kazanmasını sağlamaktadır. Ayrıca vücuda giren oksijen oranının artması, kemoterapinin kişiler üzerinde yarattığı olumsuz etkilerin azalmasını sağladığı da bilinmektedir.

- Göz Hastalıkları :

Özellikle ileri yaş gruplarında görülen göz hastalıkları, damarların genel yapısının bozulması ile birlikte retina hasarları ve optik sinirlerde hasar oluşması sonucunda meydana gelmektedir. Bu ve bunun gibi hastalıklarda kullanılan ozon tedavisi, dolaşım sorunlarının azaltılması ve önlenmesi amacı ile kullanılmaktadır. Uygulanan bu tedavinin hastalığın gerilemesine kesin katkı sağladığı tam olarak kesinlik kazanmamakla birlikte, göz hastalıklarının ilerlemesinin büyük oranda önlendiği kanıtlanmıştır.

- Mantar Enfeksiyonları ve Bakteriler :

Bakteri ve mantar enfeksiyonlarının üremesini engelleme özelliği bulunması sayesinde ozon, su artmak amacı ile kullanılmaktadır. Bakteri ve mantar hastalıklarının tedavi edilmesi içinde kullanılan ozon, kişilerin bu virüslerden en kısa sürede kurtulmasını sağlamıştır. Genellikle ayak bölgesinde görülen mantar enfeksiyonları oldukça inatçı ve sık sık kendini yenilemesi ile bilinmektedir. Bu gibi durumlarda ozon tedavisi uygulanarak, en zorlu enfeksiyonların bir önüne en kolay şekilde geçilebilmektedir. Ozon tedavileri, yukarıda belirtilen hastalıkların haricinde yatak yaraları, romatizma, vurgun, kolit, artrit ve proktitis gibi bağırsak hastalıklarının tedavisi sırasında, tamamlayıcı tedavi desteği olarak kullanılmaktadır.

ultraformer yuz germe
    Ozon Tedavisinin

Faydaları Nelerdir ?

• Ozon tedavileri, doku ve hücrelere giden oksijen seviyesinin artmasına katkı sağlayarak, kan dolaşımını hızlandırmaktadır.
    • Ozon tedavileri, enfeksiyon nedeni ile oluşan hastalıklara direnç kazanılmasını ve bağışık sisteminin güçlenmesini sağlamaktadır.
    • Vücuda giren oksijen oranının artması, tansiyonun normal seviyelere inmesini ve damarların yenilenmesi sağlamaktadır. Ayrıca ozon tedavisi sayesinde lenf ve kan sistemleri de temizlenmektedir.
    • Vücuda giren oksijen seviyesinin artması, stres hormonu olarak da adlandırılan adrenalinin okside olmasını ve kişilerde görülen depresyon, sıkıntı, gerginlik ve stres gibi olguların azalmasını sağlamaktadır.
    • Ozon tedavisi sırasında alınan saf oksijen, kaslarda toplanan toksinlerin azalmasını, kasların gevşemesini, esnemesini ve yumuşamasını sağlamaktadır.
    • Vücuda giren oksijen seviyesinin artması ve alınan oksijenin tamamen saf olması, cildin gençleşmesine, daha yumuşak ve daha temiz görünmesine katkı sağladığı bilinmektedir.
    • Ozon tedavileri, enzim ve hormon sitemlerinin normal bir şekilde çalışmasına, kişilerin hafızalarının kuvvetlenmesine ve beyin fonksiyonlarının gelişmesine büyük oranda katkı sağlamaktadır.
    • Ozon tedavisi sayesinde deri yeni bir fonksiyon kazanmakta, eklem ağrıları, kas ağrıları hafiflemekte ve iyileşme göstermektedir.
    Ozon Tedavisi

Herhangi Bir Yan Etki Oluşumuna Sebep Olur Mu ?

Ozon tedavisi sırasında karşılaşılan yan etkiler oldukça azdır. Bazı hastalarda görülen yan etkilerin sebebi, uygulama hataları ya da yüksek doz verilmesi nedeni ile ortaya çıkmıştır. Bu nedenle ozon tedavisi sırasında herhangi bir yan etki ile karşılaşmamak adına, tedavinin dozu düşükten başlatılması ve kademeli olarak arttırılmalıdır.