Mezoterapi İstanbul

Mezoterapi

Mezoterapi, estetik amaçla uygulanan tıbbi bir işlemdir. İlk olarak Dr. Michel Pistor tarafından 1952 yılında uygulanmıştır. Dünya genelinde uygulanan bir tedavi olan mezoterapi, cilt yenileme, bölgesel zayıflama, selülit ve çatlaklar, yara izleri, lekeler, spor yaralanmaları ile akut ve kronik ağrı gibi çeşitli hastalıkları tedavi etmek amacıyla kullanılır. Cildin orta tabakasına etki eden bu estetik uygulama iğneler kullanılarak yapıldığı için akupunktura benzetilmektedir. 18 yaşını doldurmuş ve sağlıklı olan bütün bireylere cinsiyet fark etmeksizin uygulanan bir tedavi yöntemidir. Ancak uygulamanın yapılmasına engel teşkil eden hastalıklara sahip bireylerde yapılmamaktadır.

1 Gün
    Operasyon Süresi
    1 Saat
    Ameliyatsız
    Lokal
    2 Ay

Nedir?

Mezoterapi nedir? Mezoterapi, mikroenjeksiyon tekniği kullanılarak derinin altına, vitaminler, mineraller, aminoasitler ve enzimlerin enjekte edildiği bir yöntemdir. Bu bileşenler tek başlarına olduğu gibi karışık hallerde farklı kombinasyonlarla da kullanılabilir. Uygulanılacak bölgede bulunan cildin orta katmanına birtakım karışımlar ince iğneler kullanılarak uygulanır. Zayıflayan kan dolaşımını düzenlemek ve cildin üstündeki tahribatı onarmak için uygulanır. Hazırlanan karışımlar kişinin yaşı, uygulanacak bölge, uygulama amacı ve kişinin ihtiyacı olan maddelerden kişiye özel olarak hazırlanmaktadır.

Mezoterapi Fiyatları

Mezoterapi fiyatları, seans sayıları kullanılan vitamin, mineral, aminoasitler ve uzman doktor tarafından belirlenen plana göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca uygulama yapılacak bölge ve tedavi türüne göre de mezoterapi fiyatları değişmektedir. Kişinin ihtiyacı olan tedavi, hangi bölgelere uygulanacağı, seans sayısı ve kullanılacak ilaçlar göz önünde bulundurularak belirlenmektedir.

Mezoterapi İstanbul

Mezoterapi İstanbul şehrinde yoğun olarak talep edilen bir uygulamadır. Bu tedavi yöntemi ile insanların cilt sorunları ortadan kaldırılırken tedavinin anti-aging etkisi ile gençleşme sağlanmaktadır. Gerek iş hayatı gerek sosyal çevreden dolayı yoğun stres ve baskıya maruz kalan cilt zamanla yıpranmaktadır. Bu yıpranmanın önüne mezoterapi İstanbul kliniğimizde geçebilmekteyiz. Zamana yenilmemek adına yaşlanma kırışıklıklarını gideren ve kişiyi pozitif yönde etkileyen bir tedavi biçimidir.

Nasıl Yapılır?

Mezoterapi genellikle iğne ile yapılan akupunktur uygulaması ile benzerlik taşıyan bir uygulamadır. Cerrahi olmayan bu tedavide cilt yenileme, bölgesel zayıflama ve yaşlanma belirtisi kırışıklıklar tedavi edilmektedir. Bölgesel tedavi etme imkânı sunan mezoterapi düşük dozlarda ilaçların mezoterapi iğneleri sayesinde cildin alt kısmına enjekte edilmesi ile yapılmaktadır. Bu iğneler 4 ile 13 milimetre çapında olup uygulama sırasında rahatsızlık hissi yaratmamaktadır. Mezoterapi nasıl yapılır konusunda iğneli ve iğnesiz olarak iki metot söz konusudur.

İğnesiz mezoterapi, iğne hassasiyeti olan kişilerde ultrasonic makineler kullanılarak uygulanan mezoterapi işlemidir. Kullanılan ultrasonic makinalar ilaç karışımlarını iğnesiz bir şekilde deri içine iletmeyi amaçlamaktadır. Ultrasonic makineler yarı geçirgen olan hücre zarlarının kısa bir süre için tam geçirgen bir hale gelmelerini sağlamaktadır. Tam geçirgen bir hal alan hücre zarı kendisine iletilen ilaçları emerek hücre içine girmelerini sağlar böylece yenilenme başlamış olur.

İğnesiz mezoterapi, saç tedavisi başta olmak üzere cilt tedavisi, cilt ve saçtaki nemin artması ve dengelenmesi, vücut sıkılaştırma, ciltteki kırışıklıkların azaltılması ve yüz gençleştirme gibi ihtiyaçlarda kullanılabilir.

Yapılan araştırmalara göre iğne kullanılarak yapılan mezoterapi işlemi, iğnesiz mezoterapi işlemine göre daha başarılı sonuçlar ortaya koymaktadır. İğneli mezoterapi işlemleri daha etkili olabilmektedir. Bu yüzden iğne kullanmadan yapılan mezoterapi uygulamaları sadece iğne hassasiyeti olan kişiler tarafından tercih edilen bir yöntemdir.

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Mezoterapi nasıl uygulanır? Mezoterapi uygulaması öncesinde uzman doktorlarımız tarafından ilk olarak fiziksel muayene yapılmaktadır. Bu fiziksel muayenenin ardından hastanın rahatsızlığına yönelik teşhis konulur. Her hastaya özel olarak tahsis edilmiş tek kullanımlık iğneler ile hastaya uygun görülen karışımlar bölgeye uygulanmaktadır. Uygulamanın tekrarlanacağı bölgeye enjeksiyon işleminin daha rahat yapılabilmesi için mekanik bir tabanca kullanılabilir. Tedaviye ihtiyaç duyulan bölgenin orta katmanına uzman doktor tarafından açılı bir şekilde enjeksiyon uygulanır. Enjeksiyon seansları sırasında küçük miktarlarda karışımlar enjekte edilmektedir. İhtiyaç duyulduğu takdirde daha fazla mezoterapi seansı uygulanabilmektedir. Uygulama sonrası genellikle pansuman gerektirmez ve hasta herhangi bir yan etki oluşmaması durumunda normal hayatına sorunsuz bir şekilde devam etmektedir.

Mezoterapi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Mezoterapi hangi durumlarda uygulanır bağlamında birçok faklı durum sıralanabilir. Bunlar şu şekildedir;

• Leke tedavisi
    • Güneş lekesi tedavisi
    • Cilt yaşlanması ve sarkması
    • Deri çatlakları
    • Kilo kaybı
    • Selülit
    • Kellik ve saç dökülmesi
    • Saç tedavisi
    • Alerjiler
    • Gözaltı morlukları, gözaltı torbaları
    • Spor yaralanmaları
    • Derideki pigment yetersizliği (Vitiligo)
    • Akut ve kronik ağrılar
    • Fibromyalgia (geceleri yeterli düzeyde uyku alınmasına rağmen kişide hiç uyumamış gibi yumuşak doku romatizması oluşturan durum)
    Mezoterapi Sonrası

Faydaları

Mezoterapi tedavisinde kişinin ihtiyacına uygun olarak, vitaminler, amino asitler, enzimler, mineraller, hormonlar, antioksidanlar ve hyaluronic asit gibi maddeler hazırlanmaktadır. Bu karışımlar mezoterapi işlemi kullanılarak cilde uygulanmaktadır. Cildin dokusuna enjekte edilen bu maddeler, cildin diri kalmasını sağlayan elastin ve kolajen yapılarını uyarır. Uyarılan kolajen ve elastin yapıları bölgedeki kan dolaşımını hızlandırarak bağışıklığın ve lenfatik sistemdeki dolaşımın düzenini sağlamaktadır. Bütün bu etkiler cilt yenilenmesini sağlamaktadır. Mezoterapi sonrası faydaları arasında cilt altı dokunun onarılması ve gevşeyen dokunun sıkılaşarak gençleşmesini vardır. Mezoterapi uygulamasının başarı oranı kişiden kişiye değişim göstermekle birlikte seans sayısı ve uygulanan maddeler gibi etkenler açısından farklılık göstermektedir.

Mezoterapi uygulandığı bölgeye göre değişik birçok fayda sağlayan bir tedavi biçimidir. Bu bölgelerde ki kırışıklıklar başta olmak üzere, çatlak, selülit, güneş ve cilt lekeleri, bölgesel yağlaman, cilt problemleri, gibi birçok sorunu ortadan kaldırmaktadır. Saç dökülmesi ve kellik problemleri yaşayan kişilerde etkin bir şekilde fayda göstermektedir. Saçların yeniden çıkmasını var olan saçların ise güçlenmesini sağlamaktadır. Ayrıca vücutta herhangi bir bölgede baş gösteren akut ağrıları veya kronik ağrıları gidermektedir. Bunun yanı sıra damar sorunları yaşayan insanlara ve spor yaparken oluşan yaralanmalara da iyi gelmektedir.

Mezoterapi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir

Mezoterapi sonrası dikkat edilmesi gerekenler önem arz etmektedir. Bundan dolayı Mezoterapi sonrası nelere dikkat edilmelidir konusu mühim olmakla beraber bu hususlara özen göstermekte fayda vardır. Mezoterapi sonrası ve öncesinde aspirin ilacı başta olmak üzere kan sulandırıcı hiçbir ilaç kullanılmamalıdır. Bu seanslardan sonra uygulamanın yapıldığı bölgeye 10-15 saat kesinlikle su değdirilmemelidir. Vücudu saran ve rahat olmayan kumaşlarda giysiler, dar kot pantolonlar giyilmemelidir. Mezoterapi seansından sonra 48 saat boyunca zorlayıcı hareketler yapılmamalıdır. Ayrıca bu seansları takiben 10-15 saat boyunca da banyo ve makyaj yapılmamalıdır. Mezoterapi öncesi ve sonrasında sağlıklı beslenilmelidir. Sigara ve alkol gibi zararlı maddeler kesinlikle kullanılmamalı, kafein ve yüksek protein içeren gıdalardan uzak durulmalıdır.

Uygulama yapılan bölgede morluk ve şişliklere mahal vermemek için bu bölgelerin çevresine soğuk kompleks uygulanmalıdır. Bunun için soğuk jeller ya da soğuk papatya çayı yeterli olabilmektedir. Bunlar haricinde mezoterapi uygulanan bölge kaşınmamalıdır. Uygulama yapılan bölge üzerine baskı yapmaktan kaçınılmalıdır. Enfeksiyon kapma ihtimali ile karşı karşıya kalmamak için mümkün mertebe bölgeye dokunulmaması gerekir. Dokunulması şart olan durumlarda eller mutlaka yıkanmalıdır. Doktor tavsiyeleri önemsenmeli ve her birine özenle uyulmalıdır

Hangi Durumlarda Mezoterapi Uygulanması Sakıncalıdır

Bazı durumlarda mezoterapi uygulaması önerilmemektedir. Hangi durumlarda mezoterapi uygulaması sakıncalı olabileceği aşağıda belirtildiği gibidir.

• Hamilelerde
    • Emziren annelerde
    • Felç geçmişi (inme) olanlarda
    • Kanser hastalarında
    • Şeker hastalığı (diyabet) olanlarda
    • Kan pıhtılaşma sorunu yaşayanlarda
    • Uygulanacak olan ilaçların herhangi birine karşı alerjik reaksiyon gösterme ihtimali olanlarda
    • Kalp hastalığı bulunanlarda
    • Ürtiker hastalarında Mezoterapi uygulaması yapılmamaktadır.