Liposakşın Nedir

liposakşın

Liposakşın cilt altındaki fazlalık yağ dokusunun ince metal kanüller yardımıyla açılan küçük deliklerden alınmasıyla gerçekleşen estetik bir uygulamadır. Bu uygulamanın yapılacağı bölgeye ve alınacak yağ miktarına göre kanüller seçilir. Kanüllerin çapı 2-5 mm, uzunluğu ise 10-45 cm kadardır. Kanüller farklı şiddet uygulayabilen ve vakumla özelliği olan bir cihaza şeffaf hortumla bağlanır. Bu şekilde bölgedeki fazlalık yağlar alınır. Uygulamaya başlamadan önce cilt altına hem kanama azaltıcı, hem de yapılacak işlemi kolaylaştırıcı bir sıvı enjekte edilir. Liposakşın sırasında sadece bölgedeki fazlalık yağlar alınmaz. Bu uygulama bölgedeki yağ hücrelerinin depolama özelliğini de azaltır. Çünkü yağ hücreleri depolanan odacıkları ile birlikte alınır. Bu şekilde bölgedeki yağ hücresi sayısında azalma olur ve tekrar bölgede yağ birikimi olmaz. Fakat bu uygulama sonrasında ciltte sarkma meydana geleceği için liposuction ile beraber karın germe gibi cilt fazlalığını tolere eden estetik uygulamaların yapılması yerine olur. Spinal anestezi ya da genel anestezi altında yapılan yağ alma işlemi yaklaşık olarak 1-2 saat içinde tamamlanır.

Liposakşın nedir, öncesinde neler yapılır?

Liposakşın uygulamasından 15 gün önce hastalar kan sulandırıcı ilaç kullanımını kesmelidir. Bu ilaçları uygulamadan sonraki 15 gün boyunca da kullanmamaları gerekir. Bu ameliyatta ve sonrasında meydana gelebilecek kanamaların önlenmesi için alına bir tedbirdir. Hastaların liposakşın uygulamasına 6 saatlik bir açlıkla girmesi gerekir. Ayrıca grip gibi bir rahatsızlığı olmamalıdır. Uygulama kadınlara yapıldığı zaman adet dönemlerine denk gelmemelidir.

Liposakşın sonrasında dikkat edilmesi gerekenler

1. Liposakşın klasik yöntemle yapıldığı zaman hastalara özel bir korse giydirilir. Korse hastaların tuvalete gitmesine engel olmaz. Herhangi bir zorunluluk olmadı takdirde korsenin 4 gün sürekli giyilmesi gerekir.
  2. Liposakşı
    n ağrıya yol açan bir uygulama değildir. Ortaya çıkan hafif ağrıların basit ağrı kesici ilaçlarla önlenmesi de mümkün olur. Hastaların ilk günlerde ani hareketlerden kaçınması gerekir.
  3. Hastalarda beslenme liposakşın yapıldıktan sonra 6 saat içinde başlayabilir. Bu durumda bulantı ve kusmanın önlenmesi için doktor ilaç reçete edebilir.
  4. Yağ alınan bölgede hafif kan ve sıvı sızıntısı oluşabilir. Bu nedenle sızıntının rahatça olması amacıyla bölgeye dikiş atılmaz. Nadir olarak tek dikiş atılabilir. Dikişlerin alınması da bir haftayı bulur. Bölgede oluşan morluklar içinde 2 hafta sabretmeniz gerekir.

Liposakşın neler için uygun değildir?

Liposakşın yağ aldırma estetiği kapsamında yapılan bir uygulamadır. Bu uygulamanın obezite tedavisinde yeri yoktur. Kişiler bu durumda uygun bir diyet ve egzersiz programı ile fazla kilolarından kurtulmayı tercih etmelidir. Bunun dışında bacaklarda, kaba etlerde ve kalçada olan selülit sorununda, ciltteki sarkma ve gevşeklik sorununda liposakşın uygulamasının bir faydası olmaz. Başarılı bir liposakşın uygulaması için kişinin taleplerini doktoruna açık bir şekilde aktarması ve yağ aldırma işlemine ön yargısız yaklaşarak karar vermesi gerekir.

Liposakşın öncesinde yapılan değerlendirmeler

Hastanın genel sağlık durumu, neden liposakşın yaptırmak istediği, kullanacağı ilaçlara olan alerjisi, bu sorunu için önceden uygulanan tedaviler mutlaka değerlendirilir. Hastanın kullandığı ilaçlar, vitaminler, bitkisel kürlerde tespit edilir. Ayrıca alkol ve sigara alışkanlıkları da değerlendirmeye alınır. Önceden geçirdiği cerrahi operasyonlar sorgulanır. Liposa

kşın sonrası oluşabilecek risklerde hastaya aktarılır. Bu tedavi ile ilgili seçenekler, sonrasına oluşabilecek komplikasyonlar hakkında hastaya bilgilendirme yapılır.

Klasik liposakşın sonrasında iyileşme

Liposakşın tamamlandıktan sonra bölgeye kompres yapması için elastik bandaj uygulanır. Böylece oluşacak şişlikler kontrol altına alınır ve uygulanan baskı sonucunda vücut konturunun oturmasına destek olur. Ayrıca açılan küçük kesi yerlerine geçici sondalar yerleştirilerek uygulama sonrasında sızan kan ve sıvıların dışarıya akması kolaylaştırılır. Bö

lgedeki şişliklerin tam olarak iyileşmesi birkaç ayı bulur. Bu aşamadan sonra vücut yeni formuna kavuşur ve imajını ortaya koyar. Liposakşın ile elde edilen vücut formunu korumak hem sağlıklı bir yaşam sürmeye, hem de yağ almanın etkisini uzatır. Hastanın yeniden kilo alması ise liposakşın yüzünden sağlanan faydalı etkileri bir anda ortadan kaldırır.

Liposakşın sonrası oluşabilecek riskler nelerdir?

1. Uygulama sonucunda cilt ve sinir hasarının meydana gelmesi
    2. Vücut konturunun şekillendirilmesi sonrasında eşitsizlik olması
    3. Uygulamadan sonra cildin daha esnek ve pürüzsüz bir yapıya kavuşması
    4. Pigmentasyon dengesizliği olması
    5. Vücutta aşırı sıvı birikimi ya da sıvı kaybının olması
    6. Uygulama yerinde enfeksiyon oluşması
    7. Liposakşın sonrası kan pıhtısı ya da yağ pıhtısı olması
    8. Vücutta istenmeyen yara izi oluşması
    9. Kanama ve anestezi kaynaklı risklerin oluşması
    10. Ultrasonik liposakşın sonrası ultrason nedeniyle ısı yaralanması olması
    11. Ciltte duyusal değişimlerin, renk değişiminin ve şişliklerin olması
    12. Uygulama bölgesinde asimetrik sorunlar olması
    13. Liposakşın sonrası ağrı hissedilmesi
    14. Uygulama sonrası yara yeri iyileşmesinde gecikme olması, bu sorun özellikle şeker hastalarında görülebilir.

Liposakşın nedir, kimlere uygulanabilir?

Liposakşın diyet ve egzersiz yapılmasına rağmen vücutta eritilemeyen bölgesel yağların alınması için uygulanan bir yöntemdir. Cinsiyet gözetmeden herkes için uygundur. Hastalar lazerle liposakşın yapıldığında birkaç gün içinde rutin yaşamına geri dönebilir. Bu süreç klasik yağ alma sonrasında daha uzun olur.