Göz Kapağı Estetiği

doktor

Göz kapağında yaşanan sarkma, yığılma, torbalanma, morarma, çökme ve kaz ayağı olarak adlandırılan kırışıklıkların giderilmesi amacı ile yapılan operasyonlar Göz Kapağı Ameliyatı kategorisinde yer alır. Bu operasyonlar ile göz kapağı ve çevresinde yaşanan sorunlara yönelik çalışmalar yapılırken, kişinin genç ve dinamik bir görünüme kavuşması amaçlanır.

Göz çevresi estetiği, alt ve üst göz kapakları için farklı değerlendirmeler sonucunda gerçekleştirilmektedir. Alt göz kapağı için herhangi bir müdahale gerektiğinde, göz kapakları yanaklar ile birlikte değerlendirilir. Üst göz kapağı ile ilgili işlemlerde ise bu noktalar alınla birlikte incelenir.

Üst göz kapağında yaşanan sarkma ve yığılmalar, göz kapağında bulunan fazla derinin çıkartılması şeklinde giderilirken, bu sırada kaşlar da yeni görünüme uygun bir şekilde kaldırılmaktadır. Alt göz kapağında ise torbalanmaların giderilmesi için fazla yağ çıkarılırken, alt göz kapağının yanak ile uyumlu bir forma kavuşması için farklı müdahaleler yapılmaktadır. Bu işlemler, tek tek yapılabildiği gibi doktor tarafından bir bütün olarak da değerlendirilebilmektedir.

Göz Kapağı Ameliyatı Öncesi Nelere Dikkat Edilmeli?

Doktor

Göz kapağı ameliyatı öncesi dikkat edilmesi gereken durumların başında ilaç kullanımı yer alır. Kan sulandırıcı ilaç kullanımına, operasyondan bir hafta önce ara verilmelidir. Bu nedenle sürekli kullanmanız gereken ilaçlar varsa, bunları doktorunuza belirtmeniz gerekir. İlaç kullanımının yanı sıra, yine kan sulandırıcı etkisi olduğu düşünülen E vitamini ve yeşil çay kullanımına ameliyattan 1 hafta önce son verilmelidir.

Hasta, ameliyat öncesinde bir takım sağlık kontrollerinden mutlaka geçmelidir. Özellikle gözle ilgili, sorunlar göz kapağı operasyonu sırasında risk oluşturur. Göz kuruluğu ve göz tansiyonu bu rahatsızlıklara örnek olarak gösterilebilir. Göz hastalıklarının yanı sıra tiroit hastalıkları ve hipertansiyon da ameliyatta yaşanacak riskleri arttırabilecek faktörler arasında yer alır. Bu nedenle, doktorunuz ameliyat öncesi sizden bir takım testler ister.

Üst Göz Kapağı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Üst göz kapağı ameliyatı öncesinde, göz kapaklarının durumu doktor tarafından değerlendirilir. Bu muayene sırasında sadece göz kapakları değil, kaş ve alın bölgesi de değerlendirilir ve 3 bölgenin birbiri ile uyumsuzluğu ve bu durumun derecesine karar verilir.

Göz kapaklarında bolluk olması durumunda bu operasyonun gerçekleştirilmesi kararı alınır. Hastaya yalnızca üst göz kapağı estetiği uygulaması yapılacaksa, bu işlem lokal anestezi altında gerçekleşir. Ameliyat öncesinde çıkarılacak kas ve deri miktarı, çizimlerle belirlendikten sonra operasyona geçilir. Bu operasyonlarda genellikle, uygun ölçüde kas ve deri çıkarılması ile istenen gerginlik sağlanmaktadır ve ameliyat süresi 1 saati aşmamaktadır. Bazı durumlarda ise göz kapağının orta ve iç kısmında yer alan yağ yastıkları fazla belirgin olabilir. Bu durumda, yastıklara da müdahale edilir.

Göz kapağı estetiği sonrası iyileşme süresi nasıldır?

Hastalarda ameliyattan sonra hafif ağrılar hissedilebilir. Bunlar için hastalara basit ağrı kesici reçete edilecektir. Hastalar ameliyattan sonra 24 saat kadar gözlerini ovuşturmamalıdır. Gözlere yerleştirilen gözleri tam kapatmayan pansumanlar 4-5 gün sonra doktor tarafından çıkarılır. Gözlerde ve etrafında oluşan şişlikler ve morluk için birkaç gün süreyle yatma pozisyonunda baş 30-40 derecelik açıda olmalı. Bunlara önlem olarak 1-2 gün bölgeye buz uygulaması da yapılabilir. Göz çevresindeki morlukların ve şişliğin inmesi bir haftayı bulur.

Gözlerde kanlanma olursa, bu enfeksiyon riskini de azaltıcı bir etkiye neden olur. Hastalar iyileşme sürecinde ağır hareketlerden kaçınmalıdır. Bu durum göz kapakları tamamen iyileşene kadar devam etmelidir. Buna uyulmadığı takdirde hem gözde kanama olabilir, hem de şişlikler ve morluklarda artma olabilir.

Göz kapağı estetiği sonrasında hastaların iki gün kadar gazete, kitap gibi şeyleri okumamaları gerekir. Araç kullanmak içinde 5 gün kadar beklenmelidir. Eğer araç kullanmaları gerekirse, sonrasında göz pomadı kullanılması önerilir.

Hastalar ameliyattan çıktıktan sonra saçlarını ikinci günden itibaren arkaya yatırarak yıkamalarında soru olmaz. Banyo yapmak içinde 4-5 gün kadar beklemeleri uygundur. İyileşme döneminde hastaların gözlerini hem güneş ışığından, hem de suni ışıktan koruması gerekir. Bunun için güneş gözlüğü kullanmaları sağlıklı olur. Hastalar lens kullanıyorsa, bunu ameliyattan bir hafta sonra takabilirler. Göz kapağı estetiği sonrası yeterince iyileşme iki hafta kadar sürer. İyileşme döneminde özenli olunursa, göz kapaklarının estetik görünümü kişiyi daha geç göstermeye devam edecektir.

GÖZ KAPAĞI ESTETİĞİNDE SIKÇA SORULAN SORULAR

Cerrahi işlemlerin sonucu olarak iz kalmayı herkes kabullenmelidir. Her cerrahi işlemin bırakacağı iz farklı oranda olur. Önemli olan cerrahi işlem sonrasında kalacak izin ince ve belirsiz olmasını sağlamaktır. Göz kapağı estetiği sonrası kalan izlerde diğerleriyle kıyaslandığında, daha azdır. Ameliyattaki kesi yerleri alt ve üst göz kapaklarının doğal kıvrımları içine gizlenerek yapılır. Ameliyatın ardından kalan izler birkaç ay içinde giderek beyazlaşmaya ten rengine yaklaşmaya başlar.

Bu estetik operasyon göz kapaklarındaki sorunları çözümlemek için yapılıyor olsa da, ameliyattan iyi bir sonuç almak için başka estetik girişimlerinde yapılması gerekebilir. Çünkü göz kapağı estetiği ile göz çevresi kırışıklıkları yok edilemez. Ayrıca düşük kaş kaldırma işlemi de yapılamaz. Bunun için başka girişimlere ihtiyaç vardır. Kişinin görünümüne katkı yapması için kaş kaldırma, kırışıklık yok etme tedavileri uygulanmalıdır. Operasyonda sadece göz çevresindeki dairesel İzgilerin gözlerin altındaki torbacıklarıyla bağlantılı olması halinde biraz düzeltme yapılabilir.

Bu estetik operasyon herkese yapılabilse de, ameliyat için en uygun hasta grubu genel sağlığı yerinde olan, ruhsal sağlığı dengeli olan ve bu ameliyat hakkında bilinçli bilgilere sahip olanlardır. Hastaların yüksek tansiyon, kalp hastalığı, gözyaşı üretememe, tiroit hastalığı gibi sistematik hastalığı bulunması halinde bu da ameliyat için risk görülebilir.

Bu estetik operasyonun alanında uzman bir cerrah tarafından planlanarak yapılması halinde riskler geri plana itilebilir. Operasyonun ardından birkaç gün süren morluk ve şişlik etkisi olabilir. Geçici olarak göz kapağı kapanma sorunları yaşanabilir. Kesi yeri için kullanılacak pomatlar nedeniyle geçici olarak görmede sorun yaşanabilir.

Bu tür estetik uygulamalar genellikle ciltteki esnekliğin kaybolmasıyla, cildin gençlik etkisini yitirmesiyle yapılır. Bu sorunlarda genellikle genetik bir etken yoksa 35 yaşından itibaren yaşanır. Bu yaştan sonra göz kapaklarında sorun yaşayan herkese bu ameliyat yapılabilir. Bunun dışında bazı özel durumlarda ameliyat daha erken yaşlarda yapılabilir. Özellikle doğuştan olan göz kapağı düşüklüğü gibi sorunlarda yaş beklemeden ameliyat yapılmalıdır.

Ameliyatın ardından hastaların hemen banyo yapması sakıncalıdır. İlk etapta hasta ameliyatın ardından ikinci günde başını geriye atarak, gözlerini ıslatmadan saçlarını yıkayabilir. Banyo yapmak içinde 4-5gün kadar beklemelidir. Bu esnada gözler mümkün olduğu kadar korunmalıdır. Ameliyat sonrası hastalar bu tür önlemlere karşı özenli olursa, iyileşme sürecini daha konforlu şekilde geçirebilir.

Göz kapağı estetiği bazen alt ve üst kapağına birden yapılabilir. Ama ihtiyaca göre sadece alt göz kapağına ya da üst göz kapağına estetik işlemler yapılabilir. Yapı itibarıyla yüzdeki en hareketli alan olan göz ve göz çevresindeki sorunlar belirlenerek, uygun bir ameliyat planı yapılır. Karar buna göre verilir. Hastalarda sadece üst göz kapağında düşme varsa, alt göz kapağına dokunulmaz.

Bu operasyon sırasında hangi anestezi yönteminin kullanılacağı hakkında çeşitli faktörler etkili olur. Anestezi yöntemi kişinin kendi tercihi olarak kullanılabilir. Genel ve lokal anestezi uygulanarak ameliyat yapılabilir. Ayrıca yapı itibarıyla heyecanlı bir kişiliğe sahip olanlarda genel anestezi kullanılabilir. Eğer ameliyat yüz gençleştirme, kaş kaldırma gibi operasyonlarla birlikte yapılırsa yine genel anestezi tercih edilebilir.

Göz kapağı estetiği yapıldıktan sonra kişinin yeni görünümünü koruması için bazı konulara dikkat etmesi gerekir. Kendine genç bir görünüm kazandıran alt ve üst göz kapaklarının uzun süre bozulmadan kalması için, yaşam tarzında bazı düzenlemeler yapmalıdır. Duygusal durumlarda dikkatsiz davranmamaları, sigara ve alkol kullanımını terk etmeleri gerekir. Ayrıca uyku sorunlarına çare bulmalıdır. Göz kapağı estetiğinde genetik etkenler ve yerçekimi konusunda ise yapılabilecek fazla bir şey yoktur.

Yaşın ilerlemesiyle birlikte yüze vuran olumsuz etkilerin ilk uğradığı yer gözler, göz kapakları ve göz çevresidir. İlk olarak üst göz kapağında gevşeme ve sarkma yüzünden düşme olur. Bunu zamanla kaş ve göz kenarındaki etkiler izler. Ardından alt göz kapağında içi yağ dolu torbalanma yüzünden şişlikler oluşur.

GÖZ KAPAĞI ESTETİĞİ ÖNCESİ VE SONRASI

göz kapağı ameliyatı

GÖZ KAPAĞI ESTETİĞİ VİDEOSU

“Göz Kapağı Estetiği” için 12 cevap

1. Zühal Şen dedi ki:

merhaba bilgi almak istiyorum

2. Rojda Eser dedi ki:

üst göz kapaklarım şişlik var ameliyatta iz kalır mı

3. Şengül dedi ki:

Almanyada yasiyorum alt ust kapagi ameliyatı olmak istiyorum kac gün kalmam gerekiyor istanbulda

4. Sema dedi ki:

Merhaba
    Göz kapağı ameliyatı ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak istiyorum. Lütfen yanıt veriniz. Teşekkür ederim

5. fatma dedi ki:

merhaba goz kapagi dusuklugu ameliyatinin maliyeti nedir

6. sefer günes dedi ki:

Iyi günler
    …yüz estedigi yaptirmak istiyordum…göz kapaklari,yüz germe arti boyun germe.
    bu ameliyat icin ne kadar süreye ihtiyacim var ve fiyatinida ögrenebilirsem cok memnun olurum
    saygilar.

7. ali dedi ki:

merhabalar
    sitenizdeki detayli bilgiler icin tsk.
    63 yasindayim dogal olarak yüzümde yasimla ilgili olusan belirtiler beni rahatsiz etmeye basladi . Kendimi bedensel olarak cok daha genc dinc ve dinamik hissediyorum. o nedenle yüzümde bazi düzenlemeler yapmaya karar verdim. bunlar yüz estetigi yani göz kapaklari altli ve üstlü, boyun germe arti sol gözümün yaninda deride pigment bozuklugu var bunun giderilmesi.
    a)tüm maliyetin ayrintilarine kadar olur
    b)yurt disinda kaldigim dolayi tedavi cin gerekli süre.
    beni detayli bilgilendirirseniz memnun olurum.
    saygilar
    Ali S.

8. G Gemici dedi ki:

Was kostet bei Ihnen die oberen Augenlider straffen zu lassen?
    G. Gemici

9. Nevin dedi ki:

Merhaba benim gözümün biri büyük biri küçük acaba nası bir tedavi olur vede almanyada birkere oldum amaliyat çok fazla fark olmadı gelsem nakadar sürer teşekkürler

10. ali. dedi ki:

Merhabalar,
    10 yil once baska bir yerde göz kapagi amelyati olmustum. 60 yasindayim ve yeniden alt ve üst kapak ameliyati yaptirmak istiyorum, fiyatinizi ögrenebilirmiyim .
    Ali.

• Flora Klinik dedi ki:

Merhaba Ali Bey;

Fiyat verebilmemiz için yüzünüzün fotoğraflarını whatsappdan 0090 555 104 56 00 gönderebilirseniz size detaylı bilgi verebiliriz.