Flora Klinik

Erkeklerde Meme Büyümesi

erkeklerde meme büyümesi

Jinekomasti, erkeklerde kadın gibi memede büyüme olması durumunda ortaya çıkan bir sorundur. Erkekler için anormal olan bu sorun çeşitli sebepler yüzünden ortaya çıkabilir. Erkeklerde meme büyümesi nasıl geçer, bu konuda uygulanacak tedavi meme büyümesinin tipine göre belirlenir. Ergenlik çağına gelen 13-15 yaşlarındaki erkekleri etkileyen bu sorunun önemli bir kısmı birkaç yılda kendiliğinden iyileşme gösterir. Bu nedenle erkek meme büyümesinin tedavisi için bir süre beklenmelidir. Erişkin erkeklerde bu sorun ortaya çıkarsa, kontrol ve tedavi aşamalarında meme kanseri riski de dikkate alınmalıdır.

Erkeklerde meme büyümesi tipleri ve nedenleri

Erkeklerde meme büyümesi nedenleri konusunda tek bir sorundan bahsedilemez. Bu sorunun sebepleri arasında hormonal düzensizlik, kullanılan bazı ilaçlar, ergenliğe geçiş, çeşitli hastalıklar, kilo alma gibi etkenler gösterilebilir. Bu sorunu olan kişilerin tedavisine başlamadan önce meme büyümesinin nedenleri belirlenmeli, genel sağlık durumu, tiroit ve karaciğer fonksiyonları, hormonal değerleri dikkate alınmalıdır.

Erkeklerde meme büyümesi farklı şekillerde etkili olabilir. Eğer meme dokusunun kendisinde büyüme varsa bu grandüler tipte jinekomasti, memede yağ dokusunda büyüme varsa yağlı jinekomasti, memede her iki dokuda büyüme varsa bu da karışık tipte jinekomasti olarak tanımlanır. Erkeklerde memede büyümesi nasıl geçer, bunun değerlendirmesinde meme büyümesinin tipi dikkate alınır. Meme dokusundaki büyüme cerrahi girişimle, yağ dokusundaki büyüme liposuction ile, karışık tipte ise hem cerrahi girişim, hem de liposuction birlikte uygulanır.

Erkeklerde memede büyümesi nasıl geçer?

Öncelikle erkeklerde meme büyümesi nedeni tespit edilerek tedavi planlamasına geçilmelidir. Tedavinin nasıl uygulanması gerektiğine karar verebilmek içinde memedeki sert dokunun miktarına, deri fazlalığına, meme ucu sarkmasına, meme başındaki kahverengi alanın büyüklüğüne, memedeki yağ dokusuna, hastanın yaşına, sağlık durumuna, öyküsüne ve beklentilerine bakmak gerekir. Ayrıca hastanın istekleri ve tercihleri de tedavi planlamasında etkili olur.

Bunlar değerlendirilerek meme büyümesi için uygulanacak tedavi belirlenir. Jinekomasti ameliyatı ile estetik görünümü bozan fazlalık doku çıkarılabilir. Ancak ergenlik döneminde başlayan erkeklerdeki meme büyümesi sorununda birkaç yıl beklemek daha uygundur. Hastanın ameliyat için uygun aday olup olmadığına karar verildikten sonra, erkeklerde meme büyümesi tedavisi yapılabilir.

Erkeklerde memede büyümesi nasıl geçer, ameliyat teknikleri nelerdir?

Meme büyümesinin hangi dokudan kaynaklandığı ve hangi evrede olduğu belirlenerek tedavide uygun olan yöntemin tercih edilmesi gerekir. Bazı hastalar için farklı ameliyat teknikleri birlikte kullanılabilir.

Klasik Liposakşın: Bu yöntemle erkekte meme büyümesi tedavisi yapılabilmesi için büyümenin yağ dokusundan kaynaklanmış olması gerekir. Hastaların pek çoğunda meme büyümesinin nedeni zaten yağ dokusudur. Bu yüzden liposakşın ile erkeklerde meme büyümesi sorunu giderilebilir. Meme büyümesinde yağ dokusu ile birlikte meme dokusunun da etkisi varsa operasyonda endoskopik yöntemde kullanılır.

Lazer Liposakşın: Erkeklerde meme büyümesi bu yöntemle tedavi edilirse morluk ve ödem gelişimi az olur. Bu yöntemle klasik liposakşın ile alınamayan yağ hücreleri parçalanarak alınabilir. Ayrıca hem yağ dokusu alınır, hem de ciltte sıkılaştırma yapılır. Dolayısıyla hastaların iyileşmesi daha hızlı olur.

Endoskopik teknik: Erkeklerde memede büyümesi nasıl geçer, bu konuda büyüme yağ dokusu ve meme dokusundan kaynaklanıyorsa ve operasyonda bu dokuların çıkarılması gerekiyorsa endoskopik yöntem ile liposakşın bir arada kullanılır. Böylece hem ameliyatın riskleri azaltılır, hem de konforlu bir tedavi uygulanır. Küçük kesi yerlerinden girilerek uygulanan ameliyatta memedeki fazlalık doku çıkarılır. Büyük kesiler yapılmadan tedavi uygulanabilir.

Açık teknik: Meme büyümesinin tedavisinde ileri aşamadan açık teknikle ameliyat yapılması gerekebilir. Meme cildinin büyümeden dolayı aşırı esnemesi, tedavi sonrasında toparlanmasının zor olması gibi etkenler ameliyatın açık yöntemle yapılmasını gerektirebilir. Ancak bu ameliyat sonucunda alınan deri fazlalığına göre memede kalan izde belirgin olacaktır.

Erkeklerde memede büyümesi nasıl geçer, ameliyat hazırlığı nasıl olur?

Ameliyat hazırlıklarının ilk aşamasında hastaların 10 gün öncesinde kan sulandırıcı ilaçları kesmesi gerekir. Hastaların varsa başka hastalıkları ve kullandığı ilaçlarda sorgulanmalıdır. Ameliyata girmeden hastaların 8 saatlik açlığı olmalıdır. Sigara içenler bunu 15 gün önceden bırakmalıdır. Hastaların ameliyattan önce kan ve idrar tetkikleri gibi laboratuvar tetkikleri yapılmalıdır. Ameliyat sırasında duruma göre lokal anestezi ve intravenöz sedasyon kullanılabilir. Hastalar anestezi konusunda da değerlendirmeye alınırlar. Gerekirse genel anestezi de kullanılabilir.

Erkeklerde meme büyümesi ameliyatından sonra iyileşme süreci

Hastalar ameliyatın ardında hemen ya da bir gün sonra hastaneden taburcu edilebilir. Cerrahi girişim uygulanırsa kesi yerlerine bandaj yapılır. Kesi yerlerine uygulanan dikiş bölgesi meme konturlarına gizlenir. Bu yüzden hastaları rahatsız edecek iz sorunu yaşanmaz. Hastalar ameliyattan sonra bir hafta kadar özel bir korse giyerler. Eğer ağrıları olursa doktorun reçete ettiği ilaçları kullanabilirler. Hastaların işe dönüşleri de birkaç günde gerçekleşir. Ameliyatın neden olduğu morarma ve şişlik gibi etkilerde en geç 1 ay içinde geçer. İyileşme sürecinde yapılacak aktiviteler için hastaların doktoruna danışması önerilir. Ayrıca bir süre güneşten, hamam, sauna gibi yerlerden de uzak durulmalıdır.

ÖNCESİ VE SONRASI

JİNEKOMASTİ VİDEOSU