Flora Klinik

Ayak Estetiği

ayak estetiği nedirEstetik alanındaki gelişmelerle birlikte vücudun hemen her bölgesine estetik operasyonlar ile düzeltmeler yapılmaktadır. Bunların arasında ayak estetiği de bulunmaktadır. Ayak estetiği sayesinde kişiler kendini beğenen, güveni artan bir görünüme kavuşabiliyor. Bu alanda yapılan operasyonlar sadece ayakların fiziksel görünümünü değil, aynı zamanda ayaklardaki fizyolojik bozuklukların giderilmesi içinde yapılabilir. Ayaklardaki fizyolojik bozukluklar kişide erken yorulma, yürümede zorlanma gibi sorunlara neden olur. Bu sorunlar ayakkabıları da düzgün giyememe gibi önemli bir sorunu gündeme getirebilir. Bu yüzden ayak estetiği sadece estetik görünümü düzelten bir ameliyat değil, işlevsel bir ameliyat olarak kabul edilebilir.

Normal koşullarda ayak estetiği yaptırmak isteyenlere doktorların bir önerisi de vardır. Ayaklar vücudun bütün yükünü taşır ve gerekmedikçe ameliyatın yapılmaması konusunda hastaları uyarırlar. Çünkü fizyolojik bir problemi olmayan ayaklarda yapılacak kemik kesme, düzeltme gibi işlemler yaklarda kalıcı sorunlara neden olabilir.

Ayak estetiği hangi sorunlarda uygulanır?

Ayak estetiği en fazla şeker hastalarında uygulanan bir operasyondur. Çünkü bu hastalar ayaklarındaki ağrıyı pek hissetmez. Ayaklarda oluşacak nasırlar, bozukluklar, şişlikler ve yaralar hastaların ayaklarında çeşitli sorunlara neden olabilir. Bu tür sorunlar yüzünden şeker hastaları çeşitli operasyonlar geçirmek zorunda kalabilir.

Bu hastalar dışında ayaklarında fizyolojik sorunlar olanlarda ayak estetiği kapsamında ameliyat edilebilir. Bu sorunların arasında parmakların gereğinden uzun olması, topuk problemleri, düztabanlık, kırık ve kazalar sonucunda oluşan hasarlar sayılabilir. Bu sorunların düzeltilmesi için yapılacak operasyonda farklı işlemler yapılır.

Ayak estetiği nasıl yapılır?

Ayak estetiği özellikle parmak ve ayak bileği şekillendirme amacıyla yapılan girişimleri kapsar. Kadınlar açısından ayak bileği görünümü oldukça önemlidir. Ayakkabı tasarımları bile estetik görünen ayak bileğine göre yapılır. Ayak bileği estetik olursa ayakkabı modellerini de en ii şekilde taşıyacaktır. Ayak estetiği kapsamında en fazla yapılan operasyonlar arasında bileği inceltme, bileği dolgu ile doldurup şekillendirme, baş parmak şekil bozukluğunu düzeltme ameliyatları vardır. Bunu ayaktaki kemik çıkıntıları, nasır, uzun ayak parmakları, ayak eğimini ve kavisini bozan sorunlar ameliyat, yanık, kırık gibi sebeplerle oluşan travmatik sorunlar takip eder.

Ayak estetiği operasyonda dikkat edilmesi gereken konu ayaktaki vücut ağırlığını taşıyan alanlara müdahale edilmemesidir. Özellikle sigara içen, şeker hastalığı olan, damar hastası olanlarda yara iyileşmesini riske atmamak için kalıcı ve estetik beklentileri karşılayacak düzeltmeler yapılmalıdır. Bu yüzden ayak estetiği için bir uzmandan destek alınmalıdır.

Ayak bölgesinde gereken değişimler yapıldıktan sonra hastaların normal yaşamına geri dönmeleri yapılan ameliyatın derecesine göre değişim gösterir. Hastalar yaklaşık 1 ay sonunda sorunsuzca yürümeye başlaması beklenir. Bu süreçte ayakların bakımına özen gösterilmelidir. Özellikle yatarak dinlenmeye zaman ayırılmalıdır. Ayağa kalkana kadar ayaklara ağırlık verilmemelidir.

Ayak estetiği zararlı olur mu?

Ayaklar bütün vücudun yükünü taşıyan bir yapıdır. Bu yüzden parmak ya da tarak kemiğini ayak estetiği kapsamında çıkarmak isteyenler doktor tarafından mutlaka ikaz edilir. Ayağın inceltilmesi ya da küçültülmesi amacıyla tarak ya da parmak kemiğini çıkarmak istemek sakıncalı sonuçlar doğurabilir.

Yaz ayları geldiğinde özellikle açık ayakkabıların giyilmeye başlanmasıyla kadınları ayak estetiğine olan ilgisi de artmaya başlar. Ayak görünümünde olan sorunlar kaygıyla karşılanır. Daha önceden ayaklar güzellik kavramıyla bağdaştırılmıyordu. Ancak son yıllarda ayak estetiği de göğüs, burun, dudak estetiği gibi en fazla talep edilen operasyonlar arasına girmiştir. Fakat estetik kaygıyla ayağını inceltmek, küçültmek amacıyla tarak kemiğini ya da parmağını çıkarmak isteyenler özel olarak ikaz edilmektedir. Ameliyattan vazgeçmeleri için detaylı bir bilgilendirme yapılır. Böylesi bir karar estetik içinde olsa çılgınlık gibi bir istektir.

Estetik cerrahi operasyonların hedefi ağrının ve fonksiyonel bozukluğun düzeltilmesidir. Bunlar düzeltildiği zaman hastanın ayak şekli de düzeltilmiş olur. Eğer hastada fonksiyon bozukluğu ya da ağrı bulunmuyorsa, sadece estetik amaçlı ameliyat yapılması kesinlikle önerilmez. Bunun nedeni ameliyatta kemiklerin kesilmesi yüzünden herhangi bir ağrısı olmayan bir kişide bile ayağın ağrımasıyla sonuçlanmasından kaynaklanır.

Ayaktaki şekil bozukluğu ve diğer deformasyonlar ayak estetiği alanında düzeltilebilir. Fakat vücudun ağrılığını taşıyan bu yapılar için yapılacak estetik bir müdahale gerçekten gerekiyorsa, düzeltme ortopedik cerrahlar tarafından yapılmalıdır. Ayrıca fonksiyonel bozuklukların giderilmesi içinde geç kalınmamalıdır. Özellikle şeker hastalarının ayak kusurları zamanında düzeltilmelidir.